WIP – Work in progress. Lesley Yendell
Del 17 de novembre de 2023 al 14 de gener de 2024
Sala dels Trinitaris i Claustre dels Trinitaris
De dimecres a dissabtes de 17.00 a 20.00h i diumenges d'11.00 a 14.00h
Servei de Cultura de l’Ajuntament de Vilafranca
Comissariat: Denys Blaker, Lucho Hermosilla i Juliette Murphy
Lesley Yendell (1959 – 2020) fou una artista anglesa que va viure i treballar al Penedès.
El seu treball en dibuix, fotografia, instal·lació, escultura i performances es va sostenir tant en el paisatge domesticat del Penedès, com en els objectes domèstics quotidians, concentrant-se en la transformació d’allò quotidià, introduint nous criteris per valorar no tan sols el seu efecte estètic sinó també el seu poder comunicatiu. Les seves obres suggereixen històries i plantegen preguntes, al mateix temps que oscil·len entre les seves diverses realitats. Aquesta exposició reflecteix la fascinació que tenia Lesley Yendell per la mutació dels objectes quotidians, des de l’ordinari al poètic. En les obres exposades a la Sala dels Trinitaris s’hi pot apreciar – a través de dibuixos, escultures, vídeo, instal·lació i fotografies – com la visió de l’artista actua des d’un mon la perspectiva del qual queda alterada i ens va revelant intuïcions profundes i observacions crítiques sobre el món on vivim. Al Claustre dels Trinitaris s’hi exposen altres obres de Yendell que contemplen les contradiccions i les complexes relacions entre la natura i el desafiament de la intervenció humana i que revelen un vincle tan complex com la xarxa de branques que s’entrellacen a les seves peces.
Divendres 17 de novembre, a les 20h: acte inaugural amb la improvisació vocal d’Anna Subirana i Ilona Schneider “"Sonant a la Lesley"
Diumenge 26 de noviembre, a les 12h: visita comentada per adults a càrrec del Servei de mediació artística de l’Ajuntament de Vilafranca