Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Directori

OFICINA MUNICIPAL D'INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR (OMIC)
Comparteix:

L’OMIC de Vilafranca del Penedès és un servei municipal d'atenció directa i gratuïta  al qual s’hi poden adreçar  les persones consumidores domiciliades a Vilafranca o les que hagin realitzat actes de consum en aquest municipi.

icona pàgina web Horaris
Dilluns a dijous
9:00 h a 14:00 h i de 16:30 h a 19:00 h
Divendres
9:00 h a 14:00 h
icona pàgina web Horaris
Dilluns a dijous
9:00 h a 14:00 h i de 16:30 h a 19:00 h
Divendres
9:00 h a 14:00 h
icona mapa Mapa
OFICINA MUNICIPAL D'INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR (OMIC)

L’OMIC de Vilafranca del Penedès és un servei municipal d'atenció directa i gratuïta  al qual s’hi poden adreçar  les persones consumidores domiciliades a Vilafranca o les que hagin realitzat actes de consum en aquest municipi.

Més informació

L’OMIC de Vilafranca ofereix:

  • Atenció personalitzada de consultes, per via telemàtica o presencial.
  • Recepció, gestió i resolució de les queixes i reclamacions de les persones consumidores.
  • Mediació entre les parts per a la resolució de conflictes en matèria de consum.
  • Tramitació de denúncies davant dels organismes competents.
  • Avisos i recomanacions sobre les principals novetats, alertes, estafes en matèria de consum, a través dels mitjans de comunicació locals.
  • Campanyes informatives dirigides a les persones consumidores perquè coneguin i exerceixin els seus drets i deures.
  • Fomentar el consum responsable i de proximitat.
  • Activitats d’educació per al consum a les escoles i centres docents: xerrades i tallers de consum, préstec de material didàctic...
  • Formació per a col·lectius específics (joves, gent gran, discapacitats, immigrants) en temes de consum: tallers, xerrades-col·loqui...
  • Campanyes d'inspecció de consum dirigides als establiments comercials per tal de comprovar el grau de compliment de la legislació vigent.
  • Documentació i material especialitzat a disposició de totes les persones que ho sol·licitin: legislació, fullets informatius, material didàctic... 
  • Col·laboració amb la Junta Arbitral de Consum.
  • Col·laboració amb les associacions de consumidors.
Consultes

Presencialment

Cal demanar cita prèvia trucant al número 93 892 03 58. També podeu enviar un  correu electrònic a l'adreça [email protected], indicant un número de telèfon per tal que ens posen en contacte amb vosaltres. O gestionar directament la cita a través del servei de cita prèvia.
Si no necessiteu assessorament i porteu el full oficial de reclamació/denúncia ja emplenat, el podeu presentar directament a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, amb cita prèvia pel registre d’entrada de documents. Cal aportar la documentació pertinent (contracte, factura, rebut, tiquet, garantia...).

Telemàticament

Mitjançant el catàleg de tràmits de l’Ajuntament, dins l’àmbit de consum.
Per fer qualsevol tràmit cal aportar la documentació pertinent que acredita la relació de consum (contracte, factura, rebut, tiquet, garantia...).

Consultes per telèfon i per correu electrònic
Es poden fer consultes sobre temes de consum trucant al telèfon 93 892 03 58 o enviant un correu a l'adreça [email protected].

Temes relacionats
Comparteix:

pujar inici