L’entitat treballa per donar visibilitat i sensibilitzar la societat sobre les conseqüències de patir episodis de bullying
El Consell Escolar debat sobre les activitats extraescolars
28 de novembre de 2007El Consell Escolar Municipal és un òrgan de consulta i participació de l’àmbit educatiu i les persones que l'integren ho fan com a representants dels diferents sectors i, per tant, no representen a cap centre educatiu en concret.
La finalitat principal del Consell Escolar Municipal és la de reflexionar i debatre sobre temes d’interès educatiu local i intentar, sempre que es pugui, arribar a algun pronunciament o acord que pugui tenir una trascendència de cara a l’opinió pública i, molt especialment, de cara als qui tenen capacitat de decisió.
A banda de consensuar aspectes generals de funcionament, el plenari del consell va abordar un tema molt més concret: la possible discriminació que es pot produir en l’accés a determinades activitats que tenen lloc fora de l’escola, així com en les activitats extraescolars que organtizen els centres educatius.
Aquestes dificultats d’accés poden venir generades per motius diversos: econòmics, manca d’interès per part de les famílies, infants amb limitacions físqiues que necessiten comptar amb la presència d’una persona de suport, etc...
A partir de la reflexió incial, es van fer tot un seguit d’aportacions en diversos sentits: justificar que totes les activitats que es fan són necessàries i importans o abaixar el nivell global d’exigència i reudïr el nombre i/o cost de les activitats que obliguen a un esforç econòmic addicional a les famílies.
Finalment, es planteja la posada en marxa d’una comissió que analitzi la conveniència de recuperar la divisió per zones i l’adscripció de centres de primària als centres de secundària de cara a futurs processos de matriculació.
La composició del Consell Escolar Municipal s’ha vist renovada en un alt percentatge i en formen part representants de tots els sectors que integren la comunitat educativa local: Pere Anton Gonzàlez, Montse Cervera, Natàlia Cabré, Ramon Zaballa, Antoni Resta, Pere Martí, Àngels Guardiet i Layla Guendouz (directors i titulars de centre); Abel Yuste, Gerard Laguna, Adrià Hernández, Raquel Ledesma, Andrea Urpí, Judit Caballero, Nadia Khankan, Montserrat Puig i Núria Galtès (alumnes de secundària); Francesca Moreno, Ivana Arquès, Imma Beser, Teresa Sala, Fina Ribas, Roderic Villalba i Carmina Mallofré (docents); Joaquim Barberà i Àngels Mestres (personal d'administració i serveis dels centres educatius); Carles Mercader, Josep Enric Cantón, Verònica Gómez, Antonio Zapater, Myriam S. Sánchez, Montse Valle, Pere Toledano i Pere Martí (Associacions de Pares i Mares) i en representació dels diferents grups polítics municipals: Lourdes Sànchez (regidora d'Educació i presidenta del consell), Dolors Villaró (PSC), Ramona Suriol i Fernando Garcia (CIU), Oriol Perelló (CUP), Miquel Ferret (ERC), Borja Martin (PP) i Isabel Garcia (ICV-EUiA).
La finalitat principal del Consell Escolar Municipal és la de reflexionar i debatre sobre temes d’interès educatiu local i intentar, sempre que es pugui, arribar a algun pronunciament o acord que pugui tenir una trascendència de cara a l’opinió pública i, molt especialment, de cara als qui tenen capacitat de decisió.
A banda de consensuar aspectes generals de funcionament, el plenari del consell va abordar un tema molt més concret: la possible discriminació que es pot produir en l’accés a determinades activitats que tenen lloc fora de l’escola, així com en les activitats extraescolars que organtizen els centres educatius.
Aquestes dificultats d’accés poden venir generades per motius diversos: econòmics, manca d’interès per part de les famílies, infants amb limitacions físqiues que necessiten comptar amb la presència d’una persona de suport, etc...
A partir de la reflexió incial, es van fer tot un seguit d’aportacions en diversos sentits: justificar que totes les activitats que es fan són necessàries i importans o abaixar el nivell global d’exigència i reudïr el nombre i/o cost de les activitats que obliguen a un esforç econòmic addicional a les famílies.
Finalment, es planteja la posada en marxa d’una comissió que analitzi la conveniència de recuperar la divisió per zones i l’adscripció de centres de primària als centres de secundària de cara a futurs processos de matriculació.
La composició del Consell Escolar Municipal s’ha vist renovada en un alt percentatge i en formen part representants de tots els sectors que integren la comunitat educativa local: Pere Anton Gonzàlez, Montse Cervera, Natàlia Cabré, Ramon Zaballa, Antoni Resta, Pere Martí, Àngels Guardiet i Layla Guendouz (directors i titulars de centre); Abel Yuste, Gerard Laguna, Adrià Hernández, Raquel Ledesma, Andrea Urpí, Judit Caballero, Nadia Khankan, Montserrat Puig i Núria Galtès (alumnes de secundària); Francesca Moreno, Ivana Arquès, Imma Beser, Teresa Sala, Fina Ribas, Roderic Villalba i Carmina Mallofré (docents); Joaquim Barberà i Àngels Mestres (personal d'administració i serveis dels centres educatius); Carles Mercader, Josep Enric Cantón, Verònica Gómez, Antonio Zapater, Myriam S. Sánchez, Montse Valle, Pere Toledano i Pere Martí (Associacions de Pares i Mares) i en representació dels diferents grups polítics municipals: Lourdes Sànchez (regidora d'Educació i presidenta del consell), Dolors Villaró (PSC), Ramona Suriol i Fernando Garcia (CIU), Oriol Perelló (CUP), Miquel Ferret (ERC), Borja Martin (PP) i Isabel Garcia (ICV-EUiA).