De l’11 al 20 de desembre, en horari de dilluns a divendres de 9 a 14h i de 16.30 a 20.20h
Les vies del tren podrien estar totalment cobertes l’estiu de 2008
22 de octubre de 2007El projecte de més envergadura que ha abordat mai Vilafranca al llarg de la seva història contemporània, el soterrament i el cobriment de les vies al llarg de la major part del seu nucli urbà, sembla que ja té data de finalització. L’empresa constructora COPISA, a qui l’ADIF va adjudicar la primavera d’aquest any, l’execució de les obres pendents de cobertura de les vies a Vilafranca, s’ha compromès a completar la cobertura dintre de l’estiu de 2008. COPISA ha fet arribar a l’Ajuntament un calendari detallat d’obres segons el qual des d’aquest mes d’octubre i fins al mes de gener quedaran totalment cobertes les vies per on ha de passar l’AVE, és a dir, la banda de “mar” de la infrastructura ferroviària al seu pas pel nucli urbà.
Punts singulars del projecte de soterrament i cobriment de les vies a Vilafranca
El conveni signat a principis de 2004 entre l’Ajuntament de Vilafranca, el Ministeri de Foment i l’ADIF, a banda de possibilitar el soterrament i cobriment de les vies al llarg de gairebé 1,5 quilòmetres dintre del nucli urbà, contemplava també un seguit d’actuacions per permetre la permeabilitat entre una banda i l’altra de les vies en diferents punts del traçat ferroviari.
Pont dels Cirerers
Aquest pont, que està acabat, consisteix en una estructura d’uns 60 metres de llargada que creua tant les vies fèrries convencionals com les de l’AVE.
Passera del c/ Manuel Barba i Roca
Aquesta infrastructura entrarà en servei de forma imminent, ja que tan sols hi manca ultimar uns treballs en el paviment i l’enllumenat.
Pont del Carril
Les obres de soterrament i cobriment de les vies en aquest punt van permetre rebaixar la cota de l’antic pont i connectar l’avinguda de Barcelona amb el carrer de Papiol a un mateix nivell.
Estació de Rodalies
Els pressupostos generals de l’Estat per al 2008 hauran d’incloure una partida per continuar la remodelació de l’Estació Central de Rodalies a Vilafranca, amb unes instal·lacions més modernes i funcional.
Enllaç c/ Santa Digna-av. Vilanova i la Geltrú
Les obres per restablir l’accés a Vilafranca pel carrer de Santa Digna des de l’avinguda de Vilanova i la Geltrú s’han retardat en excés degut a la lentitud del Ministeri de Foment a tramitar les millores sol·licitades per l’Ajuntament en el projecte inicial.
Projecte d’urbanització de la llosa de cobriment i connexions Poble Nou-La Girada
L’equip Batlle i Roig Arquitectes, guanyador del concurs d’idees convocat l’any 2006 està redactant el projecte executiu d’urbanització de la llosa de cobriment de les vies, tenint en compte els condicionants de connexions entre els diferents barris que hi són a tocar i les conclusions del procés de participació ciutadana.
El projecte de Batlle i Roig Arquitectes concep l’espai guanyat pel cobriment de les vies com el gran parc urbà de Vilafranca, amb plantació de zones d’arbustos i de gespes i franges arbrades, amb zones de passeig i de descans.
Pont de Moja
El pont va ser obert amb la seva configuració actual a finals de 2004 i va ser la primera infrastructura inclosa en el projecte de soterrament i cobriment de les vies que va entrar en servei.
Pas soterrat av. Vendrell
La construcció d’un pas soterrat sota les vies del tren permetrà en el futur que l’avinguda del Vendrell es pugui connectar amb la rotonda de la carretera de Moja està pràcticament finalitzada.
Punts singulars del projecte de soterrament i cobriment de les vies a Vilafranca
El conveni signat a principis de 2004 entre l’Ajuntament de Vilafranca, el Ministeri de Foment i l’ADIF, a banda de possibilitar el soterrament i cobriment de les vies al llarg de gairebé 1,5 quilòmetres dintre del nucli urbà, contemplava també un seguit d’actuacions per permetre la permeabilitat entre una banda i l’altra de les vies en diferents punts del traçat ferroviari.
Pont dels Cirerers
Aquest pont, que està acabat, consisteix en una estructura d’uns 60 metres de llargada que creua tant les vies fèrries convencionals com les de l’AVE.
Passera del c/ Manuel Barba i Roca
Aquesta infrastructura entrarà en servei de forma imminent, ja que tan sols hi manca ultimar uns treballs en el paviment i l’enllumenat.
Pont del Carril
Les obres de soterrament i cobriment de les vies en aquest punt van permetre rebaixar la cota de l’antic pont i connectar l’avinguda de Barcelona amb el carrer de Papiol a un mateix nivell.
Estació de Rodalies
Els pressupostos generals de l’Estat per al 2008 hauran d’incloure una partida per continuar la remodelació de l’Estació Central de Rodalies a Vilafranca, amb unes instal·lacions més modernes i funcional.
Enllaç c/ Santa Digna-av. Vilanova i la Geltrú
Les obres per restablir l’accés a Vilafranca pel carrer de Santa Digna des de l’avinguda de Vilanova i la Geltrú s’han retardat en excés degut a la lentitud del Ministeri de Foment a tramitar les millores sol·licitades per l’Ajuntament en el projecte inicial.
Projecte d’urbanització de la llosa de cobriment i connexions Poble Nou-La Girada
L’equip Batlle i Roig Arquitectes, guanyador del concurs d’idees convocat l’any 2006 està redactant el projecte executiu d’urbanització de la llosa de cobriment de les vies, tenint en compte els condicionants de connexions entre els diferents barris que hi són a tocar i les conclusions del procés de participació ciutadana.
El projecte de Batlle i Roig Arquitectes concep l’espai guanyat pel cobriment de les vies com el gran parc urbà de Vilafranca, amb plantació de zones d’arbustos i de gespes i franges arbrades, amb zones de passeig i de descans.
Pont de Moja
El pont va ser obert amb la seva configuració actual a finals de 2004 i va ser la primera infrastructura inclosa en el projecte de soterrament i cobriment de les vies que va entrar en servei.
Pas soterrat av. Vendrell
La construcció d’un pas soterrat sota les vies del tren permetrà en el futur que l’avinguda del Vendrell es pugui connectar amb la rotonda de la carretera de Moja està pràcticament finalitzada.