Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Notícia

Un 81% dels casos tractats pel Servei de Mediació es van resoldre amb acord

24 de gener de 2022

Amb motiu de la celebració del Dia Europeu de la Mediació, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès, l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès i l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia van instal·lar divendres una parada informativa a la plaça de l’Oli de Vilafranca.

Joan Manel Montfort, regidor de Convivència i Ciutadania de l’Ajuntament de Vilafranca, va afirmar que “la mediació és un concepte que cada vegada s’estén més. El Servei de Mediació de l’Ajuntament va atendre 167 casos durant l’any 2021 i el que és més important, un 81% dels casos tancats es van resoldre amb un acord entre les parts. Això representa un percentatge elevadíssim de resolució dels conflictes. La mediació evita problemes de convivència i en molts casos evita recórrer a al sistema judicial, que ja està prou col·lapsat. La majoria dels casos que hi arriben són conflictes veïnals”. Montfort recordava que el servei de mediació de Vilafranca és “públic, gratuït i municipal, amb un equip de persones professionals i que funciona des de fa molts anys”.

Beatriz Romero i Ester Martí, tècniques del Servei de Mediació Ciutadana del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, van atendre al llarg del matí la parada instal·lada a la plaça de l’Oli de Vilafranca. “La gent comença a conèixer què és la mediació i que hi ha serveis municipals i comarcals gratuïts als quals poden recórrer quan tenen un conflicte de convivència” afirmaven.

Pel que fa al Consell Comarcal, el Servei de Mediació Ciutadana ha atès 120 casos durant el seu segon any de funcionament. El 50% dels casos atesos estaven relacionats amb conflictes familiars (reclamacions de pensions, modificacions de mesures dels acords de separació, conflictes de parella, herències...); l’altre 50% feia referència majoritàriament a conflictes veïnals. “A més, la COVID ha fet que els conflictes de convivència s’hagin incrementat; la paciència s’acaba més fàcilment i la sensibilitat està a flor de pell”, explicaven les tècniques.

Des dels serveis municipals i comarcals de Mediació es fa també una tasca de formació, divulgació i sensibilització sobre els valors de la Mediació i la cultura de la pau: “la paraula és la nostra eina”.

El procés de mediació comença amb una sessió informativa amb la persona que ha sol·licitat la mediació. Un cop acceptada la mediació, des del Servei de Mediació es contacta amb l’altra part en conflicte i se la convida a una sessió informativa. Si ambdues parts accepten voluntàriament la mediació, es fan un seguint de sessions conjuntes i separades en què es treballa l’escolta activa i s’intenta aconseguir acords satisfactoris per a ambdues parts.

Per demanar hora al Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Vilafranca, cal trucar al telèfon 93 890 32 55, o a través del web https://convivenciaiciutadania.vilafranca.cat

Per demanar hora al Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Sant Sadurní, cal trucar al telèfon 93 891 30 29 o contactar via correu electrònic mediacio@santsadurni.cat.

Per demanar hora al Servei de Mediació Ciutadana del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, cal trucar al telèfon 93 890 00 00 ext. 142 o contactar via correu electrònic mediació@ccapenedes.cat.

ODSODS5ODS12ODS16ODS17

pujar inici

Accessibilitat