La gira de tardor arriba a Vilafranca amb la participació dels activistes Yezli Mic i Jorge Weke
Obert el pas elevat per a vianants del carrer Manuel Barba i Roca
04 de novembre de 2007L’acte d’obertura va comptar amb la presència de l’alcalde de Vilafranca Marcel Esteve, del regidor d’Obres i Projectes Francisco Romero, dels presidents de les AV de la Barceloneta-Sant Magí, Diego Teruel, i de l’Espirall, Antonio Díaz, entre d’altres.
Aquest pas elevat, que forma part del conjunt de actuacions incloses en el conveni signat l’any 2004 entre el Ministeri de Foment, l’Ajuntament de Vilafranca i l’ADIF per al cobriment de la infrastructura ferroviària, substitueix el pas inferior per sota les vies que existia anteriorment i que arran de les obres del pas de la Línia d’Alta Velocitat va quedar suprimit.
El pas, que ha tingut un pressupost proper a 1 milió d’euros, té forma de ”Y” de manera que connecta la part nord del carrer Manuel Barba i Roca tocant a la zona de l’antiga Pinsos CIA que actualment s’està edificant i la zona més tocant a la caserna de la Guàrdia Civil. D’aquesta infrastructura tan sols queda pendent la construcció d’un del braços, que haurà d’executar una de les empreses promotores d’habitatges del sector.
L’alcalde de Vilafranca Marcel Esteve va recordar en l’acte d’obertura, que es tracta d’una infrastructura important per a la mobilitat dels vianants en una zona residencial que actualment està en ple procés de construcció i consolidació. Esteve ha dit que des de l’Ajuntament s’ha volgut que la passera tingués un disseny arquitectònic adient i alhora quedés ben integrada en les noves zones urbanes de l’entorn. L’alcalde va afirmar que a Vilafranca, gràcies a les obres de soterrament i cobriment i d’integració del ferrocarril, la via de tren cada vegada és menys obstacle i menys barrera, i la passera del carrer Manuel Barba i Roca n’és un bon exemple.
El pas de vianants consta de rampes a banda i banda. Tot el recorregut, amb una amplada d’uns 2 metres i una llargada d’uns 300, és adaptat, ja que el pendent no supera el 8%. El projecte també inclou nou enllumenat, pavimentació i instal·lació de baranes.
Aquest pas elevat, que forma part del conjunt de actuacions incloses en el conveni signat l’any 2004 entre el Ministeri de Foment, l’Ajuntament de Vilafranca i l’ADIF per al cobriment de la infrastructura ferroviària, substitueix el pas inferior per sota les vies que existia anteriorment i que arran de les obres del pas de la Línia d’Alta Velocitat va quedar suprimit.
El pas, que ha tingut un pressupost proper a 1 milió d’euros, té forma de ”Y” de manera que connecta la part nord del carrer Manuel Barba i Roca tocant a la zona de l’antiga Pinsos CIA que actualment s’està edificant i la zona més tocant a la caserna de la Guàrdia Civil. D’aquesta infrastructura tan sols queda pendent la construcció d’un del braços, que haurà d’executar una de les empreses promotores d’habitatges del sector.
L’alcalde de Vilafranca Marcel Esteve va recordar en l’acte d’obertura, que es tracta d’una infrastructura important per a la mobilitat dels vianants en una zona residencial que actualment està en ple procés de construcció i consolidació. Esteve ha dit que des de l’Ajuntament s’ha volgut que la passera tingués un disseny arquitectònic adient i alhora quedés ben integrada en les noves zones urbanes de l’entorn. L’alcalde va afirmar que a Vilafranca, gràcies a les obres de soterrament i cobriment i d’integració del ferrocarril, la via de tren cada vegada és menys obstacle i menys barrera, i la passera del carrer Manuel Barba i Roca n’és un bon exemple.
El pas de vianants consta de rampes a banda i banda. Tot el recorregut, amb una amplada d’uns 2 metres i una llargada d’uns 300, és adaptat, ja que el pendent no supera el 8%. El projecte també inclou nou enllumenat, pavimentació i instal·lació de baranes.