Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Notícia

Finalitza la gestió de l’estacionament regulat en zona blava de SABA a Vilafranca

20 de abril de 2022

El tinent d’alcalde de l’Àrea d’Acció Territorial i Serveis Urbans, Francisco Romero, i el regidor de Projectes estratègics i Mobilitat, Aureli Ruiz, han comparegut aquest matí en roda de premsa per explicar la finalització de la concessió de l’estacionament regulat en zona blava a l’empresa SABA i l’inici d’un període transitori en què caldrà utilitzar el rellotge horari per estacionar-hi, mentre s’aprova un nou contracte en base a un canvi de model de l’estacionament a Vilafranca. Romero explicava aquest dijous 21 d’abril finalitza el contracte de 15 anys que l’Ajuntament tenia amb l’empresa SABA per a la gestió  i explotació de les 585 places de zona blava en superfície. Això significa que a partir del divendres 22 i fins que es liciti el nou contracte, les places de zona blava deixaran temporalment de ser de pagament, tot i que caldrà obligatòriament posar un rellotge horari a l’interior dels vehicles que haurà d’indicar l’hora d’arribada. El temps màxim d’estacionament seguirà sent de 2 hores i tothom que no tingui rellotge el podrà obtenir de forma gratuïta al taulell de la planta baixa de l’Ajuntament (c/ Cort, 14) i a l’edifici de l’Enològica (c/ Amàlia Soler, 29). Els 4 anys s’han repartit uns 10.000 rellotges per estacionar sobre la llosa a l’aparcament del darrera de l’Arxiu i actualment es preveu una nova remesa de 10.000 per aquest nou període transitori i per la previsió de nous aparcaments on caldrà utilitzar-lo.

Aquest període transitori s’ha fet coincidir amb les obres d’urbanització dels c/ Carme, Lluna, pl. Josep Anselm Clavé, Sant Jocund i Tossa de Mar (incloses en el Pla Intervenció Integral del carrer Comerç i Centre–PIICC) que s’han de dur a terme aquest estiu i que tindran afectació sobre la zona blava.

Segons el tinent d’alcalde, “anem cap a un canvi de model de gestió de l’estacionament d’acord amb el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible de Vilafranca (PMUS), en què la gestió passarà a ser liderada per l’Ajuntament amb el suport d’una contractació externa. Des de l’Ajuntament podrem establir cada any els preus”. El PMUS, en fase d’aprovació definitiva, preveu en paral·lel un Pla d’Aparcaments que establirà un nou sistema d’estacionament que doni resposta a les necessitats reals tant del veïnat resident com de les persones que venen de fora el municipi per raons de treball, estudi, serveis, comerç o lleure. Aquest nou model, a banda de les places d’estacionament de curta durada que hi havia fins ara, incorporarà solars per a l’estacionament regulat de mitjana i llarga durada, mecanismes de control de les zones de càrrega/descàrrega, així com un espai d’aparcament per a les persones que utilitzen el transport públic.

El nou contracte de gestió i explotació de l’estacionament es posaria en marxa a finals d’any, moment en que es reactivarà el pagament de les zones regulades i una vegada ja hagin acabat les obres d’urbanització del PIICC.

 

Aparcament suficient a Vilafranca

Per la seva banda, Aureli Ruiz ha donat a conèixer les dades que formen part de l’estudi sobre l’aparcament real que hi ha a Vilafranca. L’estudi, realitzat per una empresa especialitzada, revela que en carrers i solars a l’aire lliure hi ha unes 10.000 places disponibles i en aparcaments privats entre 15.500 i 16.000. “Si tenim en compte que a Vilafranca hi ha 19.500 vehicles censats, sembla que hi ha places d’aparcament suficients. No obstant això, cal zona blava a Vilafranca en zones properes al centre per a tota la gent que ve de fora a fer tràmits, compres, etc.”, ha afirmat el regidor de Mobilitat. Per Ruiz, hi ha altres zones de Vilafranca que necessiten aparcament de rotació. “La desaparició de places de zona blava en carrers com Lluna, Sant Jocund, Carme, plaça Puigmoltó, Anselm Clavé o Tossa de Mar farà que se n’hagin d’establir de noves per afavorir aquesta rotació en zones amb demanda d’aparcament. El fet que l’Ajuntament en recuperem la gestió farà que puguem establir preus diferenciats per a residents i no residents i segons corones al voltant del centre”, ha explicat.

En definitiva, tant Romero com Ruiz han insistit en el “canvi substancial” que suposa que el fet que l’Ajuntament passi a “tenir el control i la decisió” en tot el que té a veure en la gestió de les zones d’estacionament regulat i que aquest control s’exercirà mitjançant un contracte de serveis extern amb una revisió periòdica i dinàmica segons les necessitats de cada moment.

pujar inici

Accessibilitat